Тернопільська обласна державна адміністрація
46021, м.Тернопіль, вул.М.Грушевського, 8
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/prezident.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/uk.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/vu1.jpg

 

Опитування

 
На головну

Робота із зверненнями громадян-аналітичні довідки


Про підсумки роботи із  зверненнями громадян, що надійшли

 до обласної державної  адміністрації  у 2016 році

 

Упродовж 2016 року робота із зверненнями громадян в органах виконавчої влади і місцевого самоврядування Тернопільської області проводилась відповідно до вимог  Закону України ,,Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення свідчить, що облдержадміністрацією вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області, реалізацію конституційних прав і свобод громадян. Належна увага зосереджувалась на підвищенні персональної відповідальності посадових осіб обласної державної адміністрації щодо розгляду письмових звернень громадян, прохань на особистих прийомах керівництва області та звернень на Урядову телефонну ,,гарячу лінію” з метою неухильного забезпечення всебічного, своєчасного, об’єктивного розгляду звернень.

За звітний період до органів виконавчої влади всіх рівнів та органів місцевого самоврядування області надійшло 128069 звернень громадян, у тому числі 65002 надійшли поштою та 63067 - на особистому прийомі, що на 8924 або на 7 відсотків звернень більше,  ніж за аналогічний період минулого року. Позитивно вирішено  94603 звернення або 73 відсотка.

Упродовж  2016  року  до  обласної  державної  адміністрації  надійшло 3095 звернень, що на 352 більше, або на 11,4 відсотка ніж у 2015  році, з них: 148 – колективних, питома вага яких становить 4,8 відсотка, позитивно вирішено – 1329 звернень  громадян (43 відсотка).

 На особистому прийомі до керівництва обласної державної адміністрації подано 306 звернень, що на 55 менше, або на 18 відсотків ніж у минулому році.  Питання, що порушували громадяни на особистому прийомі в керівництва облдержадміністрації у своїй більшості належать до компетенції місцевих органів влади.

З числа звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, громадяни спрямували до:

Адміністрації Президента України – 152 або 4,9 відсотка;

Кабінету Міністрів України –114 або 3,6 відсотка;

Верховної Ради України –45 або 1,5 відсотка;

Інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств – 2783 або 90 відсотків.

Слід зазначити, що завдяки проведеним організаційним заходам суттєво зменшилася кількість  повторних звернень – з 312 одиниць у 2015 році до  107  упродовж 2016 року.

За звітний період порівняно з аналогічним періодом 2015 року до облдержадміністрації значно більше надійшло звернень від жителів міста Тернополя – 1273, що становить 59 відсотків від загальної кількості отриманих звернень (за відповідний період минулого року –  1143 або 51 відсоток). У них неодноразово порушувались питання соціального захисту, надання допомоги на лікування,  роботи житлово-комунального господарства та інші. Спостерігається тенденція до зменшення  показника звернень з питань аграрної політики та земельних відносин. Із 726 одиниць минулого року до 193 за звітний період. 

Як свідчить проведений моніторинг звернень у 2016 році, пріоритетними продовжують залишатися питання:

- соціального захисту (надання матеріальної допомоги та допомоги на лікування,  отримання соціальних виплат і призначення субсидій) – 1531звернення громадян або 48 відсотків.

- врегулювання земельних відносин (відповідно до чинного законодавства більшість цих питань повинні вирішуватись у судах), виділення земельних ділянок учасникам антитерористичної операції на сході України,  а також розроблення та затвердження проектів землеустрою – 502 звернення або 16,2 відсотка.

- житлово-комунального господарства (висока вартість житлово-комунальних послуг та ремонт місцевих доріг) – 165 звернень або 5,3 відсотка;

- постійно значною є кількість звернень з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку і діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин по 136 звернень  або 4,4 відсотка.

Керівництво обласної державної адміністрації проводило особистий прийом громадян, згідно графіків  затверджених головою облдержадміністрації від 31 грудня 2015 року 01-77/01.02-08 та від 02.02.2016 року №01-09/01.02-8, а також згідно графіків затверджених розпорядженнями голови облдержадміністрації від 11 березня 2016 року № 129-од і від 29 червня 2016 року №392-од ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації  від 13 лютого 2008 року №103”, які доводились до відома жителів області на офіційному  веб-сайті облдержадміністрації та розміщувались у приміщеннях місцевих органів виконавчої влади.

З метою створення більш сприятливих умов для людей керівниками  облдержадміністрації організовано виїзні дні прийому громадян як головою обласної державної адміністрації, так і його заступниками.

У загальному обсязі листів громадян, їх звернень під час усних прийомів до керівництва місцевої виконавчої влади і місцевого самоврядування переважають листи пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників антитерористичної операції на сході України .

Від цієї категорії населення надійшло 1275 звернень, що становить  41 відсоток від загальної кількості. Головною причиною надходження таких звернень громадян вищенаведених категорій є соціальна незахищеність та важкий матеріальний стан. Проблеми, які найбільше турбують: призначення субсидій та підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, забезпечення  медикаментами за пільговими цінами, виділення коштів на проведення хірургічних операцій в закладах охорони здоров’я, надання матеріальної допомоги та отримання соціальних виплат і субсидій. Звернення зазначених категорій громадян розглядались керівництвом облдержадміністрації, перебували на постійному контролі та вживались заходи щодо їх позитивного вирішення.

У 2016 році до органів влади надійшло 710 звернень  від  учасників війни та бойових дій, 44 – від багатодітних родин (1,5 відсотка від загальної кількості). У цих зверненнях громадяни найбільше порушували питання  надання матеріальної допомоги на лікування, покращення житлових умов та інші.

Упродовж 2016 року головою обласної державної адміністрації надано матеріальну допомогу  малозабезпеченим категоріям населення (815 осіб) на загальну суму 150 тис. гривень та учасникам антитерористичної операції на сході України (673 особи) на суму 200 тис. гривень.

Питання роботи із зверненнями громадян в обласній державній адміністрації заслуховувалось  на:

- на засіданні колегії облдержадміністрації 02 березня 2016 року ,,Про підсумки розгляду  звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2015 році” (розпорядження голови облдержадміністрації від 02 березня 2016 року № 120-од);

- на розширеній нараді при голові облдержадміністрації ,,Про стан роботи із зверненнями громадян упродовж першого півріччя 2016 року” (протокол від 1 серпня 2016 року № 44); 

- на засіданні колегії облдержадміністрації 29 листопада 2016 року ,,Про звіт голови Зборівської райдержадміністрації щодо забезпечення виконання вимог Закону України ,,Про звернення громадян”,  Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” (доручення голови облдержадміністрації від 29  листопада 2016 року № 99).

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації регулярно проводить семінари, навчання з відповідальними особами, які працюють зі зверненнями громадян. У 2016 році проведено 3 семінари із керівниками і спеціалістами з організації роботи зі зверненнями  громадян райдержадміністрацій та структурних підрозділів обласної державної  адміністрації.

Відділ роботи зі зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації щоквартально  проводить аналіз  надходжень заяв і скарг від жителів області, як до керівництва області, так і через органи влади вищого рівня.

Доповідні записки за підсумками роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації  у 2015 році та упродовж першого півріччя 2016 року із резолюціями голови обласної державної адміністрації надсилались структурним підрозділам облдержадміністрації, районним державним адміністраціям, виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення для реагування та вжиття відповідних заходів.

Упродовж  2016 року керівництвом обласної державної адміністрації проведено 44 прямі телефонні лінії. Такою можливістю безпосередньо поспілкуватися із керівництвом області скористались 93 жителів краю.  На інформацію, що надійшла від громадян під час “гарячих” телефонних ліній, у разі потреби готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання заявникам надавалася письмова відповідь.

Аналіз підсумків звернень та матеріали виїзних днів прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації постійно розміщується на сайті обласної державної адміністрації.

Упродовж звітного періоду голова обласної державної адміністрації брав участь у в ефірах телевізійних і радіо програм. Левова частка даних програм відбувалася в прямому ефірі і очільник краю відповідав на запитання громадян щодо головних аспектів життєдіяльності області.

З метою роз’яснення законодавства України, надання юридичних консультацій та безоплатної правової  допомоги громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки, у районних центрах області та місті Тернополі створено консультативні пункти, які  надали консультації 3419 громадянам.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 р. № 898 ,,Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи  ,,Урядовий контактний центр” та з метою оперативного реагування і всебічного вирішення питань, порушених громадянами на урядовій телефонній ,,гарячій лінії”, проведено низку організаційних заходів щодо їх своєчасного вирішення. Характерною особливістю роботи зі зверненнями громадян у 2016 році стало значне збільшення їх надходження на урядову телефонну ,,гарячу лінію” -  5840 звернень, що на 1160 більше, ніж у 2015 році. В основному жителів області, які звертались на урядову телефонну ,,гарячу лінію” турбували питання призначення субсидій на житлово-комунальні послуги,  врегулювання земельних відносин, питання соціального захисту, болючою проблемою для працюючих залишалася заборгованість з виплати заробітної плати та інші.

Робота по розгляду звернень громадян, організації особистого прийому, забезпечення  оперативного реагування, належної організації та дотримання термінів розгляду звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, а також по урядовій телефонній ,,гарячій лінії’’ перебуває на постійному контролі в керівництва Тернопільської обласної державної адміністрації.

-----------------------------------------------------------------------------

Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли

 до обласної державної  адміністрації  у продовж першого півріччя 2016 року

 

Упродовж першого півріччя 2016 року до обласної державної адміністрації надійшло 1718 звернень громадян, що на 735 більше, ніж за        відповідний період 2015 року або на  43  відсотка. Із них 1573 – письмових , що на 48 відсотків більше за відповідний період минулого року та 145 – на особистому прийомі керівництва обласної державної адміністрації. За відповідний період  до   облдержадміністрації звернулося понад 2020 громадян або на 20 відсотків  більше, ніж то рік.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 р. №589-р ,,Про схвалення Концепції створення Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади” забезпечено оперативне реагування  понад 2960  звернень громадян, які надійшли на телефонну ,,гарячу лінію”  Урядового контактного центру, що на 1660 звернень більше, або на              56 відсотків ніж за січень-червень 2015 року.   Переважна  більшість заяв, скарг та пропозицій надійшла від мешканців міста Тернополя, Борщівського,  Бучацького,  Заліщицького та Кременецького районів.

У порівнянні з минулим роком на 14 одиниць збільшилася  кількість звернень, що надійшли від жителів Тернопільської області через органи влади вищого рівня. В основному їх надходження були з міста Тернополя,  Борщівського,  Бучацького та Гусятинського районів. 

Зокрема, з числа звернень, розглянутих в обласній державній адміністрації, громадяни області  спрямували до:

- Адміністрації Президента України – 90 або 5,2 відсотка;

- Кабінету Міністрів України – 49 або  2,8 відсотка;

- Верховної Ради України – 30  або 1,7 відсотка;

- інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств –  40 або 2,3 відсотка.

Водночас, упродовж першого півріччя цього року значно знизився показник колективних і повторних звернень на 36 одиниць або 36  відсотків  і на 72 одиниці або 63 відсотка відповідно. Проте, найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Тернополя.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації систематично аналізує проблематику та здійснює моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної державної адміністрації. Отже,  проведений моніторинг звернень громадян у першому півріччі  2016 року наступний.

Процеси суспільно-політичного та економічного реформування, прийняття низки урядових рішень з соціальних питань викликали значне збільшення надходження звернень з питань соціального захисту населення (надання одноразової матеріальної допомоги ) – 911 або 53 відсотка від загальної кількості. Найбільше з цієї проблематики звертались мешканці міста Тернополя,    Збаразького, Підволочиського та Тернопільського районів.

З питань  аграрної політики і земельних відносин надійшло  298 звернень або 17,3 відсотка від загальної кількості. Насамперед вони надходили від жителів міста Тернополя та Тернопільського району. Відповідно до чинного законодавства, більшість цих питань повинні вирішуватись в судовому порядку.

У численних зверненнях відображено виняткову гостроту проблем, пов’язаних з функціонуванням комунального господарства 79 або 4,6 відсотка  від загальної кількості. Найбільше ця проблема турбувала мешканців міста Тернополя.

Пріоритетними продовжують залишатися питання освіти, науково-технічної, інтелектуальної власності – 43 звернення, порівняно з першим півріччям 2015 року їх  збільшилось на 17 одиниць. Найбільше ці питання турбували мешканців міста Тернополя.

Особливої актуальності набули також питання екології та природних ресурсів.  За аналогічний період минулого року з вищезгаданого питання поступило 5 звернень,  з початку цього року їх надійшло 17. Найбільше від жителів міста Тернополя.

Помітно зменшилась кількість листів  з питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 63 або 3,6 відсотка від загальної кількості, проти 76 звернень за відповідний період минулого року. Такі скарги переважно надходили від жителів Гусятинського, Тернопільського районів та міста Тернополя

Упродовж  січня – червня  поточного року значно зменшилось надходження  звернень громадян  з питань діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин. Із 49 до 29 звернень

Проте, зменшилася кількість звернень громадян з питань охорони здоров’я – 53 проти 66 за відповідний період минулого року. Дана проблема особливо турбувала мешканців міста Тернополя  та Шумського району.

Майже незмінною залишилася динаміка надходження звернень громадян, поданих на особистому прийомі. Найбільше до керівництва обласної державної адміністрації звертались громадяни з міста Тернополя, Бучацького, Гусятинського та Тернопільського районів. Питання, що порушували громадяни у своїй  більшості  належать до компетенції місцевих органів влади.

            У загальному обсязі листів громадян,  їх звернень під час усних прийомів до керівництва обласної державної адміністрації, переважають в основному від пенсіонерів, інвалідів, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій. Від вищезгаданих категорій громадян надійшло 768 звернень, що становить 44,7 відсотка від загальної кількості. Цьому сприяли в основному три чинники, зокрема, підвищення цін,  в першу чергу на медикаменти та продукти харчування, збільшення тарифів на житлово-комунальні послуги. Також  порушувались питання щодо надання матеріальної допомоги на лікування, призначення субсидій, виділення земельних ділянок для  індивідуального житлового будівництва та інші.

Особлива увага з боку керівництва облдержадміністрації приділялась зверненням  учасників антитерористичної операції та бойових дій, інвалідів, багатодітних сімей, жінок, яким присвоєне почесне звання ,,Мати-героїня”, одиноких матерів та громадян, що потребують соціального захисту й підтримки.

Згідно із затвердженими  графіками  від 31 грудня 2015 року № 01-77/01.02-08;  від 02 лютого 2016 року № 01-09/01.02-8 прийому громадян в обласній державній адміністрації; проведення виїзних днів прийому громадян; роботи телефонної ,,гарячої лінії”, склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян в обласній державній адміністрації  та виданим  розпорядженням голови облдержадміністрації  від 11 березня 2016 року № 129-од ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року №103” оприлюднюються відомості  на веб-сайті облдержадміністрації та  розміщуються в адміністративних будинках органів виконавчої влади та місцевого  самоврядування.

Дотримуючись вищевказаних графіків керівництвом обласної державної адміністрації протягом першого півріччя 2016 року проведено 21 особистих та 3 виїзних прийомів громадян, а також належним чином здійснено 15 телефонних ,,гарячих ліній” для жителів області.  Щоразу  проведення  особистого прийому громадян керівниками області висвітлюються  в засобах масової інформації.

У березні поточного року на засіданні колегії обласної державної адміністрації розглянуто питання ,,Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2015 році”, за результатами якого видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 02 березня 2016 року № 120-од. Аналітична довідка з означеного питання розміщена на веб-сайті облдержадміністрації.

         У березні-травні 2016 року проведено семінари, навчання з відповідальними працівниками районних державних адміністрацій і             структурних підрозділах облдержадміністрації, які працюють із зверненнями громадян.

За звітний період  проведено вивчення стану роботи із зверненнями громадян в управліннях розвитку інфраструктури, транспорту та енергозбереження облдержадміністрації; містобудування та архітектури облдержадміністрації, а також у Бережанській, Борщівській, Кременецькій райдержадміністраціях про що підготовлено відповідні  довідки.

З початку цього року головою обласної державної адміністрації заслухано особисті  доповіді голів  Бережанської, Заліщицької, Збаразької та  Козівської райдержадміністрацій. Їх робота в цьому напрямку визнана такою, що            відповідає чинному законодавству.

Розглянувши звернення громадян щодо надання матеріальної допомоги, виділення коштів на лікування,  проведення хірургічних операцій  з початку цього року  головою обласної державної адміністрації  виділено грошову допомогу малозабезпеченим категоріям населення  на суму 97 тисяч гривень та учасникам бойових дій  на суму – 153 850 гривень.

Робота по розгляду звернень громадян, організації  особистого  прийому перебуває  на   постійному   контролі  в   керівництва Тернопільської обласної державної  адміністрації.

 



Дивіться також

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/hotline_oda.jpg

Інформаційні послуги

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/derjava_.png

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/peresel.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/subs.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dpoato_2.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/image002.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/09122016_2.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dopomog.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/zk-002_1.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dv-001_1.png

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/strateg_b.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/program_b2017.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/invest1.gif

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/dfrr.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/ofis_reform.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/ratings_rajony-misto-3.png

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/igo.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/pidrbizn052015.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/17082016.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/zenergo.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/linija5.gif

 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/kupuy_ternopilske.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/kopalyny.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/knyg.jpg

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/la_strada_d.jpg